Cyklodrak Stříbro

Kalendář

Paměti: akce/vyjížďky

Dinkelsbühl 2010

25.6.2010 – Vladimír Barnáš,Karel Ganaj,Štefan Kučík,Jirka Leško,Radek Volena,Petr Bursík a Miroslav Sýkora.

A tak jsme se dočkali a před námi je další výzva v podobě štafetového závodu 4 x 3,2km družstev v partnerském městě Dinkelsbühl,která probíhá každoročně poslední sobotu v červnu a které se účastní běžci ze Stříbra již bezmála 16 let a to v kategorii v součtu věku nad 200 let.Tento sportovní akt je v poslední době spojen s každoroční tradicí předávání putovníko štafetového kolíku mezi zmíněnými patrnerskými městy,kdy se nejprve celá vzdálenost mezi městy běhávala.Tuto tradici nahradila pak před několika lety kombinace běhu a cyklistiky až do dnešní podoby,kdy se celá záležitost odvíjí v režimu silniční cyklistiky.A proto,snad pro zachování skomírající tradice se této mety zhostili právě cyklisté Cyklodraku Stříbro,kteří jsou však též běžci a tak nejen že celou trasu,oněch 300km odjedou na kolech,ale i odběhnou zmíněnou štafetu.

A právě letos jsme se rozhodli,že celou akci zpestříme tím,že i zpáteční cestu,300km,zdoláme opět na kolech.V 9:10 opouštíme Stříbrské náměstí,abychom začali pozvolna ukrajovat z plánované trasy 300km do partnerského města Dinkelsbühl,kde se hodláme zúčastnit štafety 4 x3200m okolo hystorické části tohoto města.Klima nám připravilo vynikající podmínky k tomu,aby nám to pěkně ubíhalo.Zhruba po dvou hodinách na 60km opouštíme Českou Republiku na bývalém přechodu Železná a pokračujeme po krátkém občerstvení ve zdolávání zbytku trasy k plánovanému místu odpočinku dnešního dne na 220km,kde se utáboříme,abychom na další den nabrali nových sil,kdy nás bude čekat sice jen zbylých 80km,ale kromě toho i běžecká část tohoto výletu,ve zmíněném Dinkelsbühlu.Avšak v průběhu cesty,okolo 190-205km nám počasí jaksi naznačuje,že nám může kdykoli cestu pěkně znepříjemnit a tak se musíme zhostit celkem vydatného deště.Ale nevzdáváme se a na oplátku jakobychom počasí chtěli naznačit,že se nenecháme zastrašit,pokračujeme dál.Možná snad proto jsme opět,odměněni další přízni klimatu a tak než se nám podaří dojet na místo noclehu za slunečného podnebí,naše oblečení je opět suché.Nyní si můžeme do sytosti vychutnat touženého a zaslouženého odpočinku.Za raního kuropění vstáváme a po vydatné snídani opět vyrážíme vzstříc plánovanému cíly v Dinkelsbühlu.Následující kilometry ukrajujeme ze zbylé vzdálenosti nejen za skvělého podnebí,ale ve slušné pohodě,navzdory předešlému noclehu pod širou oblohou.

Konečně Dinkelsbühl.Na místo,kde se bude konat akce štafetového závodu,přijíždíme v naplánovaném čase a tak máme možnost volné chvilky využít,po nepatrné očistě,k výletu po hystorické a památkové zóně tohoto překrásného města,které v dobách poválečných odsunů,poskytlo německým usedlíkům ze Stříbra a blízkého okolí,nový domov.A tak je zde možné zhlédnout i kostel odsunutých stříbrských usedlíků.Město je ve své hystorické části skvěle udržované a tak nezbývá než se s úžasem kochat onou krásou.Během „procházky“ si vyhlížíme i místo,kde pak doplníme své vyprázdněné „nádrže“.Letos dostává přednost Čínská restaurace.Ale to si musíme ještě zasloužit a tak se vracíme na sportovní areál,kde si to rozdáme se „zbytkem světa“.Letos se na nás připravovali asi kvalitněji a tak naše družstvo ve složení Pišta Kučík – Vláďa Barnáš – Míra Sýkora a Jirka Leško,končí po skvělém výkonu na pěkném 4. místu v kategorii Ü 200,tedy nad 200 let.Po osvěžující koupeli a vyhlášení vítězů,se vydáváme do Čínské restaurace,abychom se zde naobědvali,navečeřeli a nebo nacpali k prasknutí,alespoň tak by se dala nazvat naše původní invaze k pultům,kde platí co sníš to sníš.To však nikdo netušil jak to může být pěkně zrádné,navíc po dvoudenním výkonu,kdy se žaludek dokáže zmenšit do neuvěřitelně malých rozměrů a tak není divu,že se ocítáme v situaci,kdy by oči stále jedli,ale žaludek už nemůže.Co naplat tomu se nedá poručit.Navzdory tomu myslím,že si všichni pochutnali a přišli si na své.Ubytování na novém místě je velice příjemné,v porovnání s předcozím noclehem,téměř komfortní."Turistická ubytovna".Avšak se vším všudy.Dokonce je zde možnost sledovat TV a toho někteří z nás využijí ke sledování probíhajících utkání v Mistrovství světa ve fotbale,které by jinak zmeškali.Skvělé prostředí,klid pohoda a tak není divu,že se odtud,do růžova vyspalý,neradi loučíme následující den,abychom po skvělé snídani se otočili a začali s návratem zpět domů,do Stříbra,stejnou trasou jakou jsme sem přijeli,ale nyní v opačném směru.Navzdory tomu,že je to pro nás víceméně premiéra,daří se nám trasu zdolávat velmi důstojně,ba co profesionálně a tak po malých občerstvovacích zastávkách se podaří zdolat na první den opět 220km.I když původně plánované místo odpočinku a relaxu mělo být blíže asi na 180.km.Snad i proto náhradní zázemí i když vyhlíží zpočátku velice lákavě,nepřináší onu kýženou idilku k zamýšlenému odpočinku.Jsme nuceni po skoro probdělé noci a neustálém atakování bodavým hmyzem,opustit toto lokalitu, již za ranního rozbřesku,v 5:45 a ujíždíme k poslednímu odpočinkovému místu na německé straně před hranicemi,kde se nasnídáme v relativním klidu a pohodě.Odtud nám již zbývá pouhopouhých 60km zpáteční trasy.A abychom si ještě výletu do sytosti užili,stavíme se na poslední zastávce před Stříbrem,v lokalitě s romantickým nádechem,na Sycheráku.Poslední kousky občerstvení,poslední doušky lahodících nápojů a vyrážíme na posledních několik desítek kilometrů. Netrvá dlouho a při zahlédnutí panoramata našeho města Stříbra,můžeme prohlásit,že jsme doma. Stříbro.Po několika hodinách na Sauně s povzdechem a vzpomínkama na zážitky z minulých dní,svorně jsme za jedno,že se nám výlet vydařil.

Na závěr nezbývá než prohlásit.